Mise 08/2009 Dolní Lutyně

Prohlížíte příspěvek staršího data. Tento příspěvek pochází z roku 2009.

Stejně jako vloni i letos se uprost řed léta konala v Dolní Lutyni u Bohumína mise klubu Subspace na kterou byli pozvaní nejen jeho členové. Tentokrát jsem dorazil o den dříve, abych se mohl podívat po Ostravě a pomoci s přípravami. Na cestu jsem se vydal ve čtvrtek v 13:23 a to vlajkovou lodí Českých drah – Pen dolinem. Cesta ubíhala vcelku rychle, a i když jsem měl pocit, že vlak víc stojí, než jede, dorazili jsme do Ostravy na minutu přesně.

Byl jsem domluvený s Alaskou, že se sejdeme ve městě, až skončí v práci. A jelikož do té doby ještě nějaký čas zbýval, vyrazil jsem do města zjistit, co je nového. Podíval jsem se k čajovně Lapalála, která se stala naším útočištěm, když jsme byli vloni v dubnu v Ostravě promítat Metrénský incident, a k Nové radnici. To už se mi ozval Alaska, jestli mohu dojet na náměstí Svatopluka Čecha, kde jsme se měli sejít. Sedl jsem tedy do nejbližšího trolejbusu a dojel na místo určení.

Když jsme se přivítali, hodil jsem si věci k němu domů a vyrazili jsme společně ještě s Milanem na domluvenou vyjížďku na kolech do Petřkovic a blízkého lesa. Po návratu z kol mě už čekal přesun do Dolní Lutyně, kde už na mne netrpělivě čekali Blanka a Myšák. Po večeři – vynikajících špagetách s kuřecím masem a omáčkou z rajských, ananasu a jablek – jsme se ještě podívali na film Pomsta šprtů, vyměnili novinky, a pak se šlo spát. Čekal nás náročný den.

V pátek ráno mne probudil Myšák a po snídani jsme společně s Pandou šli naložit starou lednici, pračku a další věci na vozík a odvezli je do sběrného dvora. Po návratu jsme naložili druhý vozík, tentokrát se starým železem, a vydali se do sběrny.

Po návratu ze sběrny předal Myšák auto Blance a společně jsme vyrazili na nákup potravin, které už bylo díky odvezeným spotřebičům, kam umístit. 🙂 Cestou mezi nákupy jsme vyzvedli Seqoyku, která dorazila vlakem do Ostravy, a pokračovali v nákupech. Po návratu do Dolní Lutyně připravila Blanka naprosto luxusní oběd v podobě výborné omáčky na způsob znojemské a španělského ptáčka. Marně jsme hledali název pro toto skvělé jídlo a nakonec jsme se shodli na Dolnolutyňské specialitě. Po pozdním obědě a vyložení nákupu se vše zdálo připravené. Však také už bylo na čase. Začátek akce se neúprosně blížil.

Postupně dojeli Korax s Dančou, Klingon, Mirex, Alaska, Milan, Fox a Kawalski. Všechny nás zasáhla zpráva od Praotce trekkieho, který bohužel nemohl kvůli zdravotním problémům přijet. Večer se povídalo, jedlo, pilo a připravovalo jídlo na sobotu. Kolem půlnoci byla na všech přítomných znát únava, a tak jsme se postupně rozešli spát.

V sobotu ráno jsme po snídani vyrazili do nově otevřeného Dinoparku poblíž Ostravy. Park je rozdělený na horní část, kde se nachází Dinoshop, Dinogril, dětské paleontologické hřiště, 3D kino a samozřejmě i něco málo saurů. Hlavní expozice je soustředěna v dolní části parku. Dinopark na mě působil poměrně sterilně a nedokončeně s výjimkou expozic Edaphosaurů, Pteranodonů, Stegosaurů a Diplodoca. Ostatním expozicím více než samotné repliky všech možných saurů dominovaly až příliš umělé rostliny. Ale i tak jsem neodolal a nechal se vyfotit u Stegosaura. 🙂 Pěkná byla také Stezka hbitých Deinonychů, tedy kamenitá stezka zpět k východu. Cestou z Parku jsme se ještě zastavili ve 3D kině, kde promítali 12minutový 3D film Příběh mláděte, a pak už jsme vyrazili zpět do Lutyně, kde nás čekal další program.

Po návratu jsme pojedli taktéž výborné vepřové na houbách, které jsme společnými silami, ovšem pod pevnou taktovkou paní domu Blanky, uvařili již v pátek. Dorazili další lidé: Crusher a Kamča s Markem juniorem, Beka a Arweth s Ondrou a Bekou mladší, Oriana a Darell s Danielem, Jana s Evičkou, Axiom, Skreek a Laiv.

Z legrace jsem se Beku „udeřil“ se slovy „Dej sem dítě!“ a už jsem jí měl. 🙂 Malé se to zprvu moc nezamlouvalo, ale po chvíli pohupování spokojeně usnula. 🙂 Čas pokročil a nadešla doba grilování. Grilovalo se všechno možné od kuřecích křídel, přes klobásky, grilovací tyčinky a chleby až po lilky ze zahrádky, papriky a hermelín. Nemohu zapomenou na úžasně voňavá šunková kolena, která provoněla celé auto, když jsme je odpoledne přiváželi. K tomu všemu skvělá zábava s moc příjemnými lidmi. Před setměním nás opustili „rodiny s dětmi“ a po setmění jsme, jelikož bylo hezky a teplo, pověsili na okap prostěradlo, přinesli projektor a udělali projekci pod širým nebem. Zhlédli jsme video z Advíku a následně film Karcoolka.

Nazítří ráno jsme se po snídani sbalili a vypravili do Ostravy na prohlídku města s Blančiným odborným výkladem, na Masarykově náměstí se pokochali krásnými fotografiemi z vesmíru, které jsem já už jednou viděl, když byly vystavené v Praze u Národního divadla, a následně vyrazili do palačinkárny. Ta byla bohužel zavřená. Do tradičně navštěvované čínské restaurace Panda se nám nechtělo, a tak jsme skončili v restauraci Pelikán s nádhernou vyhlídkou na město. Cestou jsme ještě potkali Wesleyho a Skreeka, kteří vezli nábytek do Wesleyho nového bytu, kam jsme po obědě zašli na návštěvu. Pak už nastalo loučení, které vlastně už postupně probíhalo od sobotního podvečera, jak průběžně odjížděli jednotliví účastníci.

Zpátky jsme jeli se Seqoykou Kawalského autem. Cesta byla sice delší než vlakem, ale rozhodně nebyla nudná, naopak. Vzhledem k tomu, že Kawalski nevlastnil dálniční známku, vydali jsme se na cestu do matičky Prahy pěkně po okreskách a byl to skvělý zážitek. Tolik neuvěřitelných staveb, názvů obcí a krajinných útvarů se hned tak nevidí.

Sice nakonec nedošlo na Galaktickou olympiádu ani na návštěvu Vítkovického muzea, ale to nemění nic na faktu, že se lutyňská mise i letos mimořádně vyvedla. Věřím, že všichni budou ještě dlouho a rádi na tento víkend vzpomínat. Já určitě!

Závěrem bych chtěl ještě pozdravit zvířecí osazenstvo domu v Dolní Lutyni, jmenovitě kočky Terezku a Johana, pejsky Huberta a Malinku (rozuměj menší než Hubert – pozn. red.)a papouška Kubu, který vždy ochotně, někdy až moc, odpovídal na zapískání. 🙂

Všem ostatním děkuji za přípravu této skvělé akce a těším na brzkou shledanou. Třeba na CzechTREKu 4, jehož hostem bude John Billigsley, představitel dokrota Phloxe ze Star Trek: Enterprise.