Subspace Star Trek fanklub
Subspace Star Trek fanklub

Legacy

Legacy je jedním z posledních přírůstků do rodiny her na motivy Star Treku. Jde o výplod společnosti Bethseda Softworks a u nás je k sehnání od vánoc 2006 za asi 1500 Kč.

Legacy je jednoduše řečeno vesmírný simulátor – to znamená, že máte k dispozici jednu nebo několik lodí, pomocí kterých plnit mise různého druhu. Jaké? Většinou buďto někam doletět nebo někoho zničit, to se ale díky žánru hry dá čekat.

Čím se ale Legacy liší od všech ostatních Trekových her je fakt, že není zasazena do žádného určitého období. Hra totiž probíhá v de facto všech časových údobích, jaká jsme zatím měli možnost vidět – ve dvaadvacátém století se proletíte třídou NX a dalšími dobovými plavidly, ve století třiadvacátém budete užívat lodí vymodelovaných dle klasického Treku a prvních šesti celovečerních filmů a ve století třiadvacátém se můžete prohánět kupříkladu v lodích třídy Sovereign, Intrepid nebo Defiant. To samozřejmě platí nejen pro lodě Federace, ale i pro ostatní rasy, za které můžete ve hře hrát, jmenujme alespoň ty nejznámější – Klingony a Romulany. Dle mého názoru je právě věrné zpracování každého časového údobí tím, čím Legacy vybočuje z řady ostatních ST her. Když se hra odehrává v době seriálu Enterprise, všechno pípá jako v seriálu, setkáváte se s nádhernými vínovými loděmi Vullkanců nebo třeba s nádherně tvarovanými plavidly Romulanů, v době kapitána Kirka se vám zase budou „věnovat“ klingonské křižníky D5 a D7 za dobře známého audiovizuálního doprovodu vašich modrých phaserů.

Hra se ovládá dosti netradičním způsobem, který byl a je cílem kritiky mnohých herních časopisů – dle mého názoru ale není až takový problém si na něj zvyknout a myslím, že se mu dá i přijít na chuť. Loď se ovládá klávesami W, S, A, D, popřípadě joystickem nebo jiným podobným herním ovladačem, myš potom slouží k manuálnímu otáčení kamery, která se jinak automaticky drží zaměřeného cíle, ať už je jím loď, základna nebo třeba planeta. Při podržení tlačítka F se objeví nabídka akcí, které můžete provést. Ta se liší podle toho, jaký cíl máte zaměřen, jak je daleko, atp. Nabízí možnosti jako „sledovat cíl“, „doletět k cíli warpem“ nebo třeba „oskenovat cíl“. Co se dalších možností operací s lodí týče, je možné celkem rychlým (a dle mého velmi vydařeným způsobem) regulovat přívod energie do různých systémů podobně, jak tomu bylo např. u hry Bridge Commader – můžete tak třeba posílit zbraňové systémy na úkor štítů, a tak podobně.

Je celkem jasné, že v průběhu hry utrpí vaše loď nějaká poškození, jasně tedy vyvstává otázka, zda Legacy nabízí možnost managementu opravních priorit, jinými slovy, zda můžete říct něco na způsob „Scotty, vykašli se na motory a hlavně zprovozni štíty!“. Ano, je to možné, stejně tak možné je samozřejmě i aktivovat autodestrukci, čímž dobu oprav zkrátíte na minimum.

Grafické zpracování je další věc, která se Bethsedě na Legacy povedla – disponuje-li vaše PC grafickým akcelerátorem, který utáhne nastavení „High quality“, dostane se vašim očím toho nejkvalitnějšího požitku, jaký jste si zatím mohli se Star Trek hrou dopřát. Nepřeháním, vše vypadá skutečně nádherně, sami posuďte ze screenshotů. Jmenovitě bych vyzdvihl kvalitu textur a efektů jako je přechod na warp, který vypadá, alespoň podle mne, neskutečně překrásně.

Co se zvukového doprovodu týče, vůbec není špatný, zvláště při misích s NX-01 se hudba k plněným úkolům vysloveně hodí. Samozřejmě si během hry můžete užít i hlasů mnoha z TV známých postav jako je např. Jonathan Archer. Např. hlas kapitána Kirka ale podle všeho originální není, nicméně užitý hlas je velmi podobný hlasu Williama Shatnera, který postavu kapitána ztvárnil – díky tomu se prezentovaný Star Trek vesmír zdá ještě o něco skutečnější.

Stručně řečeno, Legacy vůbec není tak špatná hra, jak mnozí tvrdí – ovládání je sice řešené dosti nevšedním způsobem, na druhou stranu by neměl být problém si naň zvyknout. Audiovizuální zpracování pak hře nahrává další velké plus a autentické hlasy mnoha postav nám známých z televizních a filmových Treků činí zážitek ze hraní ještě reálnějším.

jesterka, 04-08-2010
blog comments powered by Disqus


Chystané akce